PoivY ile Internet üzeri bedava telefon görüşmesi (VoIP)


—————————
Eğer kontör sorununuz olursa aşağıda verdiğim adresi veya telefon numarasını kullanarak Betamax‘a sorununuzu iletiniz.

Betamax GmbH & Co KG
Im Mediapark 8
50670 Köln
Tel: +49-221-3549565
Fax: +49-221-3549566
—————————

Bir kaç gün önce acele bir yere telefon etmem gerekiyordu. Şu an oturduğum evimde ev telefonum olmadığı için insan biraz zor durumda kalıyor.

Bu yüzden internet üzeri bedava telefon edebilecek bir yol aradım kendime. Aramam sonuç gösterdi ve PoivY adlı programa rastladım. Bu ülkelerle PoivY ile bedava görüşebilirsiniz (cep telefonu çoğunlukla dahil değildir) :

Andorra,Argentina,Australia,Austria,Belgium,Brazil,Canada,Chile,China,Cyprus,
Czech Rep.,Denmark,Estonia,Finland,France,Germany,Hong Kong +mobile),
Hungary,Iceland,Ireland,Italy,Japan,Liechtenstein,Luxembourg,Malaysia,Monaco,Netherlands,
New Zealand,Norway,Panama,Peru,Poland,Portugal,Puerto Rico (+mobile),Russian Fed.,Singapore (+mobile),Slovenia,South Korea,Spain,Sweden,Switzerland,Thailand (+mobile),Turkey,United Kingdom,United States (+mobile),Venezuela

Bu işin güzel tarafı teorik olarak haftalık kısıtlanma olduğuna rağmen bunu basit bir
pratik yol ile ortadan kaldırabilmemiz. Çoğumuz ISP’mizden dinamik İP alıyoruz.
Böylece kısıtlanma olayı ortadan kalkmış oluyor.

Alt kısımda bulunan ufak yazıda her İP’ye haftalık 300 dakika bedava görüşme hakkı
tanındığı belirtiliyor. Eğer 300 dakika doldumu İnternet bağlantınızı koparınız ve
yeniden bağlanınız. Böylece yeniden 300 dakika konuşma hakkına sahip olacaksınız.

Türkiye ve Almanya görüşmelerimi artık PoivY ile gerçekleştiriyorum. En son
görüşmem kesintisiz ve herhangi bir sorun olmadan geçdi.

Tek yapmanız gereken PoivY’i aşağıdaki verdiğim siteden indirip yüklemek.
Kullanışı çok basit ve diğer VoİP programlarından farkı yok. PoivY tüm işletim
sistemleri için sunulmaktadır (Linux,Windows,MacOS X)

İlk açılışda sizden kayıt olmanızı isteyecek. Kayıt kısmı bittikten sonra telefon
etmeye başlayabilirsiniz.

Messenger programlarındakı gibi burdada telefon numaralarını kayıt edip listenize ekleyebilirsiniz.
Eğer gerek duyuyorsanız eklediğiniz numaraya ek bilgiler yerleştirebilirsiniz.

Güle Güle kullanınız!

Referans

PoivY – Homepage

~ by Ferhat Akgün on 20.August 2008.

71 Responses to “PoivY ile Internet üzeri bedava telefon görüşmesi (VoIP)”

  1. merhaba
    internet üzerinden bedava konusmak cok güzel bide
    bu adresten sms göndermekde bedava mi

    tesekkürler

  2. merhaba,

    evet bu program ile bedava sms bile yollayabiliyorsun.

  3. Merhaba,
    bende bir arkadasimdan bu sayfayi ögrendim ama simdiye kadar denedim 5 dk, bir kesiliyor ve 4 kere daha konusma hakki veriyor yani toplam 20 dk. günlük.
    Sizin dediginiz “Çoğumuz ISP’mizden dinamik İP alıyoruz.
    Böylece kısıtlanma olayı ortadan kalkmış oluyor.”
    bunu anliyamadim ve bu yüzden de extra konusma yapamiyorum,bu ISP ve IPyi daha detayli aciklayabilirmisiniz vede bunu nasil ayar yapmam gerekli.

    iyi günler,tesekkürler

  4. Merhaba,

    bu gercekten garip. bilmiyorum simdi sizin hangi ülkeden konustugunuzu ama almanyadan uzun süre konusma hakkiniz oluyor.
    Belkide aradiginiz ülkeye bagli olan bir sorundur bu.
    Buna benzer sorun duymustum daha önce.
    Örnek olarak polonya görüsmeleri’de sikca kesiliyormus.

    ISP = Internet’e girdiginiz sirket
    IP = Bu sirket size her Internete girdiginiz zaman numara veriyor.

    Kimiler herzaman ayni IP’yi alir (static) cogulari ise her girisinde farkli IP alir (dinamik).

    PoivY sizi bu numaradan taniyor. Bugünkü IP ile limitinizi gecerseniz, yeni numara alirsiniz ve limitiniz silinmis olur.

    IP’niz dinamik ise tek yapacaginiz islem DSL-Modem’inizi kapatip yeniden acmaniz.
    Böylece IP yenilenir.

    Static ise mahlesef 1 hafta beklemeniz gerek.

  5. Merhaba,
    cevabiniz icin tesekkürler, ben Almanya’dan Türkiye’yi ariyorum Sizin gibi ama dedigim gibi toplam 4*5 dk ve haftada 7*20=140 dk. yazildigi gibi haftalik 300dk degil, sebebini bilemiyorum,kendi 300dk veriyor ama daha 140 dk#yi gecmyior konusma biraz garip! ISP dediginiz herhalde Internet saglayici(1&1) , yapacak fazla birsey yoksa ,böyle devam edecegiz herhalde en azindan vermis olldugu 300 dk’yi tam konusabilseydik buda yeterdi,neyse yardimlariniz icin tekrar tesekkürler.

  6. Merhaba,

    sizdeki olay biraz garip geldi bana.
    uzun zamandir türkiyeyi aramadigim icin bilemicegim.
    En kötü ihtimalde dedigim gibi her 20 dakikada. internet baglantisini kesip yeniden kurunuz.
    Böylece yeni IP alip yeniden 20 dakika hakkina sahip olursunuz.

    gösterdiginiz ilgi icin tesekkürler!

  7. boyle birşeyin çıkmasına sevindim

  8. selam arkadaşlar ben bu bogramı kullanmaya başladım güzel yanlız bunun şu olayını anlamadım cep telefona msaj ücüretlimi midir haftalık 300 takika hak veriyor 300 gecersem baralımıdır şimdiden teş

  9. selam,

    bu tamamen ücretsizdir.
    Haftalik 300 dakika hakkini gecersen hic birsey olmuyor. Bu cogumuz icin gecerli. Bunlar bu 300 dakikayi sana (TTNET,Arcor,T-Online,1&1… ve buna benzer ISP’ler) tarafindan verilen IP ye bagliyorlar.

    Yani söyle anlatim.
    Sana her internete girisinde Internet sirketin özel bir numara veriyor (IP).

    http://whatismyip.com
    bu sayfaya girip bakabilirsin numarana.

    Bu numara sikca degisiyorsa eger hic bir sorunun olmaz. Bu demekki 300 dakikayi bugün bitirirsen hemen. Modem’ini internete yeniden baglattir, yeni IP alip böylece yeniden 300 dakika sahip oluyorsun.

    umarim anlatabilmisimdir.

  10. arkadaşlar ben vista kullanıyorum bi problem olurmu yüklemede veya çalışmasında
    birde benden aranmıyo numarayı +90XXXXXXX
    DİYE GİRİYORUM AMA GERİŞ ATIYO DIT DIT SESLERİYLE VE ‘ CALL END THE MAXİMUM FREE CALLS DİYE YARDIM EDİN LÜTFEN

  11. selam,

    sendeki sorunun cözümü basit.
    Internete yeniden baglan (eger dinamik IP aliyorsan).
    Yoksa mecburen 1 hafta beklemen lazim.

    Haftalik 300 dakikalik limitini gecersen bu tür hata gelir ekrana.

  12. slm ben 2 kez uye oldum 2sindede başarısız oldum 2sindede aynı uyarı yapıyorum modemimi cıkarıp tekrar taktım 1 hafta bekledim yine olmadı hic bir dakika aramadı ardıgım no turkiye ev tlfon nosu acapa neden olmuyor ban ingilizceyle öyle bir uyarı geliyor CALL END THE MAXİMUM FREE CALLS yardım ederseniz sevinirim teşekürler

  13. hmm vallahi bende böyle bir sorun yok.
    dedigine bakilirsa poivy artik türkiyeye aramalari kisitliyor. sanirim biraz pahali olmaya baslamistir.

    kusura bakma sorununa cözüm bulamadim.

    belki support’a direkmen mail at daha net bir sekilde yardimci olabilirler.

  14. arkadaslar dun butun limitim bitti poivy de.. baglantimi yeniledim modemi resetledim ( yeni ip almasi icin ) ama yinede olmuyor.. hatta ayni pcden baska baglantidan denedim yine olmuyor.. peki bunun sorunu nedir ?

  15. tskler ferhat…
    bugunde kac kez denedim ama halen olmuyor..
    bu sorun arada oluyor 3-4gun sonra gene duzeliyo ve arama yapabiliyorum…
    ama bu 3-4 gun icinde kullanamiorum..

    Support derken neyi kast ediosun?anliyamadim ben.

    hyrLi geceler

    (baska imkan varmi bedava aramak icin Turkiye sabit hat ? )

  16. Dinamik IP’ye sahip oldugunuza eminmisiniz?
    IP yani her baglanti kurulusunda degisiyormu?

    Eger bunlara eminseniz…belki program bilgisayara cookie birakirdir.

    Evinizde baska bir bilgisayar bulunuyorsa, bide ondan deneyiniz.
    Benim su an denem sansim yok.

    Support ile Poivy’e direkmen Mail atmayi bahsetmistim.

    Baska imkani taniyan varsa aranizda buraya sunabilir…

    Iyi günler..

  17. modeme reset attigimda ip degisiyor evet…
    baska pcde calisiyo normalde. benimkinde olmuo ama 🙂
    ve 4-5 gun oldu hale bi gelisme yok.
    belki bi hafta beklemem gerekiodur..
    umarim yakinda duzelir 🙂

  18. Bahsettigin diger PC ayni hatti kullaniyor dimi?
    Yani sen ikisinede PoivY kurdun birisinden olmuyor öbürüne gectin onda oldu. Dogrumu anladim?

    Eger durum böyleyse program bilgisayarda iz birakiyor ve böylece fazla kullanimi önlüyor.

  19. evet aynen doru anladin..
    Cookies & Temp & TEMPORARY INTERNET FILES SiLdim… Programi Tekrar denedim yinede olmuyo vallaa 😦

    yinede bilgilerin icin cok tskler Ferhat…

  20. Selam sheker,

    cookie’ler degilse sunlardan olabilir:

    – programin yüklendigi klasörde
    – windows registry’de

    bu yerlerde kullandigin an “iz” birakabilir.
    Istersen kendin biraz deneme yap. Benim mahlesef pek zamanim olmadigi icin deneyemicem.

    – bilgisayara yeni kullanici ekle
    – registry yedekle
    – poivy kur ve kullan
    – su anki registry ve esi registry karsilastir..

    böylece iz birakiyorsa ,..nerde biraktigini bulabilirsin.

  21. bir sorum olucakti bu ara sisteminde cep tlf lari arama yapamiyoruz neden?

    • Her ülkenin cep telefonlarina arama mümkün degil. Genelde sadece sabit hatlari arayabiliyoruz.

  22. BİLGİSAYARIMDA OLUŞAN PROBLEM NEDENİYLE POİVY HATTIMA KULLANICI ADI VE ŞİFREMİ HATIRLAYAMADIĞIM İÇİN GİREMİYORUM YARDIMCI OLUR İSENİZ ÇOK SEVİNECEĞİM.ACİL CEVABINIZI BEKLİYORUM SAYGILARIMLA

  23. selam,

    https://myaccount.poivy.com/clx/retrievepassword.php

    bu yukardaki sayfaya gir.
    Orada birinci kutuya Email adresini ve ikinci kutuya, kutunun üst kisminda bulunan harfleri veya sayilari yaz ve “Get password” butonuna bas.

    Sana yakin zamanda sifreni ve kullanici adini göndereceklerdir.

  24. merhaba ben belcikada yasiyorum ve poivy den turkiyeyi aradim ama iki gun bedava konusma hakkim oldu ve su an para yuklemem gerekio surekli bedava olmasi icin ne yapmam lzaim ya da her ulkeye gore degisiomu yardimci olursaniz sevinirm tesekkurler

  25. selam,

    yukaridaki yazimi okumani tavsiye ederim.
    ISP’nin size verdigi IP dinamik ise…tek yapmaniz gereken yeniden baglanmak. Böylece yeni IP alip tekrar 300 dakika konusma hakkina sahip olacaksiniz.

    Static ise IP’niz mahlesef beklemeniz gerekecek.

  26. slm arkadaşlar ben programı kurdum ama bir türlü arama yapamıyorum problem ise numarayı yazıyorum ara butonuna tıklıyorum 5 saniye sonra tekrar arama numaraları geliyo yardımcı olursanız sevinirim…

  27. CALL END THE MAXİMUM FREE CALLS
    arkadaşlar numarayı yazıyorum dıt dıt diyerek yukarıdaki yazı cıkıyo problem nedir aceba yardımcı olun lütfennnnn…

  28. selam iyi günler ben litvanyaya gideceğim türkiyeden beni poivy ile arayabilirlermi yardimci olursaniz çok seviniceğim şimdiden teşekürediyorum

  29. Dear Sir,
    Help me. Ich habe Überweisung gemacht zu den Firma Betamax gmbH , Konto 0400099800
    BLZ 30040000 € 12,50.
    Habe ich vergesen meiner Refrence nr zu schreiben 221720300148. Bitte kontrollien Sie Ihre Bank. 25.02.09 habe ich überweisen.
    Das Geld soll Poivy konto aus Land + geschreiben soll.
    Ich rufe aus Land wenn mein konto Geld darauf sind.
    mfg
    Mohammad.Wasim

  30. slm ben yeni yukledim ama parasi nasil yatirilio bilmiyorum lutfen yardim edin avusturyadan

  31. bana yardimci olursaniz sevinirim

  32. COKGUZEL BIR PROGRAM

  33. selam ferhat mesajlarini okudum cok aydinlatici seyler yazmisin tessekurler ama benim baska bi sorunum var !!! su anda almanyadan yaziyorum turkiye sabit hattini ariyorum bende oyle kesinti felan olmuyor amaaaa ilk kayit olurken bizden ev numarasi felan isitiyor oraya kendi ev numarami verdim turkiyeye telefon acarken benim ev telefonumda caliyor bunda bi is olmasin kac aydir kullaniyorsunuz siz bu programi??? ilginden dolayi simdiden tessekurler

    • slm,

      bi sorun var galiba. Sen istersen yeniden üye ol ve telefon numarani verme. Kayit olurken vermen gereken olan bilgiler sunlardir: kullanici ismi, sifre, email ve kontrol yazisi.
      Gercek email’ini vermene gerek yok!

  34. peki bu durumda benim telefon faturam aextra bi para felan gelirmi yoksa yeniden kayit olmam sartmi

    • slm,

      senin telefona hesap gelmesi mümkün degil.
      Ama isi garantiye almak istiyorsan yeniden kayit ol..zaten surda 1 dakika bile sürmüyor.

      • mrh.ben danimarkadan 2 seneye yakin poviye uyeyim lakin uzun zamandir bedava konusamiyom neden.olmuyor..hep ucretli oluyor

  35. merhaba, ben poivy ye türkiyeden üye oldum ama yurtdisina cikinca ayni gün icinde baska bir ülkeden ve başka bir bilgisayardan girdim. ama bana uygunsuz kullanım yaptınız diyerek free ödemelerden ücret almaya başladı. hala kontomda 5 € var. acaba poizy silip yeniden indisem yine aynı hatayı verirmi. yada ne yapmalıyım.

  36. GERCEKTEN BEDAVAMI SONRADAN HESAP GELMEZ INSANLAH

  37. iyi günler ben norveçten türkiyyei arıyorum ama 300 dakikam dolmadan kredim 6 euro ya düşt nedeni ne olabilir acaba teşekkürler

    • Bu tür sorunlarinizi Poivy’nin müsteri hizmetlerine bildiriniz.
      Ben size bu konuda yardimci olamiyacagim.

  38. bana acil cvb yazar misiniz??? dün bir anda 6 euroya düştü kredim neden olabilir 300 dakikamda dolmadı üstelik… yüklerken ama 300 dakika filan demiyorlardı sonradan mı oldu teşekkür ederim…

  39. slm poiny bay ve bayn bir kac sefer burda bedava telfon armay girdim suan gremyorum sistem yanlislikmi oldu acaba yardimci olursaniz menun olurmum cevabiniz bekliyorum teskür edrim beni dinlediginiz icin tekrar selam sagilarim sunyorum

  40. slm ben de poivy yi dün kullanmaya başladım polonyadan türkiyeyi arıyorum yaklaşık 150 dk konuştum. her 30 dk da görüşme kesiliyo o önemli diil tekrar arıyorum ama bugün ücretli görüşmeye başladım kredim düşüyo sizce ne yapmalıyım??? şimdiden tşk ler…

    • slm,

      burdaki yazim aslinda sadece poivy’nin bedava kullanisini anlatiyor. Yani ücretli kullanimin detayina girmek istemedim.
      Senin soruna gelince: Kredinin düsmesi normal. Sadece hangi hizla düsüyor o önemli?
      Bak poivy’nin sayfasinda ne yaziyor:
      Türkiye Sabit Hat: Bedava veya 0,045 Euro;
      Türkiye Cep: 0,07 Euro

      Buda not olarak altinda yaziyor:

      poivY reserves the right after a certain amount of calls to start charging the default rate. FREE CALLS are available for users with Freedays.

      Max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address.
      If limit is exceeded the normal rates apply. With your FREE DAYS you can call for free to all the destinations listed as free! when you have no FREE DAYS left the normal rates apply. You can get extra Freedays by buying credit

  41. anlıyorum, sanırım ben 1 gün içerisinde bu kadar çok konuştuğum için ücret düşülmeye başladı çünkü arama yaparken adil kullanım ilkesini aştınız yazıyo. aynı zamanda 88 gün bedava hakkınız var da yazıyo. hem 300 dk nasıl dolacak ki 1 haftada. yine tam anlamıyla 300 dk kullanamıcaz ya da 1 haftaya yaymak gerekiyo görüşmeleri. ücret dakika başına 0.045 Euro düşüyo benden de. müşteri hizmetlerine de mail gönderdim ama cvp gelmedi hiç. en azından düzelmesini beklemeli miyim ya da düzelir mi sizce??? tekrar tşk ederim…

    • Benim düsüncemde böyle. Yanilmiyorsam bir haftaya yaymak gerekiyor. Eger haftalik limitini asarsan 0,045 € ödemeye basliyorsun sabit hatlarda.

      Düzelirmi bilemem,..bu onlarin bastan beri kullandiklari bir sistem.
      Sen illa ögrenmek istiyorum diyorsan. Müsteri hizmetlerini bi ara bence. Email’lere genelde bakmaz bunlar veya baya bi zaman sonra cevap yazarlar.

      saygilar

  42. haklısınız mail lerime cvp gelmedi ve ben hala ücretli görüşüyorum. müşteri hizmetlerini aricam ama numarasını bulamadım sayfanın başında yazan numara mı acaba???????

  43. 1 haftalık periyot dolunca yine ücretsiz görüşmeye başladım. aynı sorunla karşılaşan ark lar 1 hafta beklesinler, muhtemelen düzelicektir. yardımlarınız için çok tşk ederim..

  44. merhaba. benım avustryada kız arkadasım ikamet edyor ve onu türkiyeden bu program vasıtasıyla aramak istiyorum. ücretlendirmede avusturya cep telefonlarını aramanın dakikası 0.055 cent yazıyor. bu ücretlendirme her ülke icin mi gecerli ? bir de belirtiyim ben onu ev telefonundan değil cepten arıycam. yani moblie to mobile. cevap yazarsanız çok sevinirim. teşekkürler.

  45. SLM BEN ISVICREDEYIM HER 5 DAKKADA BIR KAPANIYOR TOPLAM 15 DAK KA KONUSABILIYORUM NE YAPMAM LAZIM BENI BILGILENDIRIRSENIZ SEVINIRIM MADDI YONDEN IYI DEGILIM BU PROGRAMI BULANDAN ALLAH RAZI OLSUN

  46. merhaba ben hala anlamadim nasil yukleniyor bu program bi tarif ede bilirmisiniz lutfen

  47. telefon numarasi almak icin ne yapmam lazim

  48. hollanda icin telefon numarasi nerden satin alinir ariyorum ama aranamiyorum yani bende poivy telefonum var cevaplarsaniz memnun olurum

  49. selam ben viyanadan bana yardiomci olacak birisini ariyorum cunku ben bende voipraideri kullaniyom para yatirmakicin accunta girince gordum konto numarasi degismis isvicrenin adresi var isvicremi ubernehmenmi yapmis haberiniz varmi ben burdan para yatirmak istedim erlagschein odeme parasi 14 euro telefon parasi haric bana yardinci ola bilirmisiniz

  50. mrb bu programı kullanmaya başlayalı 5 ay felan oldu patronumuz çine gittiginde kullanmaya başlamıştık şimdi şehirler arası kullanmaya başladık ama ceplede aynı şekilde ücretsiz görüşebiliyormuyuz soruma cvp bulabilirsemsevinirim şimdiden teşekkürler

  51. Merhabalar

    Yaklasik 6 aylik poivy kullanicisiyim, 1 aydan beri telefon gorusmem engelleniyor. YAklasik 40 gun daha konusma surem oldugu halde, aramalrda sorun yasioyrum. Sesim karsi tarafa gitmiyor, ben ama karsi tarafin sesini aliyorum.

    Bana lutfen yardimci olun, aksi takdirde baska bir oparatorden yardim alcagim.

    Saygilar
    Gulru

  52. meraba ben bahhatin mausdan

  53. meraba ben bahhatin kosovadan mamusa dan

  54. can ı speake to thıs progr

  55. ankar-TURKY

  56. telefon

  57. tahir demirci

  58. ben nerden ındırebılırım bu programı anlamadım

  59. selam ben bundan birkac gün önce 12,31 euro poivy hesabima yükledim almanyadan ama verwendungszweck i yalnis yazdim bu yüzden param hesabima aktarilmadi bu konuda ne yapmam gerekiyor yardim ederseniz sevinirim

  60. yaw bunda gizli numarayı nasıl açıcaz aradığım numaraların bazıları gizli kabul etmiyo arayamıyorum ayarlarada baktım bulamadım yardımcı olurmuusnuz

  61. almanyadan kredi satın almak istiyorum. tavsiye edeceğiniz biri yada biryer var mı acaba?

  62. Merhaba nasil kredit ala bilir ki ben kreditni karta kulanmiyorum nasil para yatircam

Leave a comment